Przewrotna kampania French Connection

Co dziś oznacza być kobietą i mężczyzną? Problem stereotypów płciowych to temat wiosennej kampanii French Connection. Poruszony z dużym poczuciem humoru.

W zeszłym roku marka French Connection zdobyła duży rozgłos i kilka nagród za kampanię "The Man", "The Woman", w której w lekki sposób poruszała problem ról społecznych i stereotypów z nimi związanych. Nic dziwnego, że twórcy akcji postanowili kontynuować temat.

Wiosenno-letnia kampania zatytułowana jest "You are Man?", "You are Woman?" . To nie tylko kampania. French Connection postanowiło zgłębić problem ról społecznych i przeprowadzić badania terenowe .

W tym celu twórcy kampanii wyszukali modeli i modelki na ulicach Paryża i Londynu, po czym wysłali ich na wakacje, a konkretnie - na dwutygodniowy obóz! W dodatku obóz, na którym obecność płci przeciwnej była niewskazana. Mężczyźni pojechali na Maltę, a kobiety na wyspę Gozo. Tam mieli się przekonać co oznacza być kobietą i mężczyzną w XXI wieku. Otrzymali listę drobnych celów do realizacji, jak jazda konno na plaży, pozowanie z kotami, wizyta u golibrody. Ich zajęcia były filmowane i fotografowane.

Modele i modelki grają z konwencją - mężczyźni się kokieteryjnie "przeginają", robią słodkie lub zawadiackie miny do obiektywu, są łagodni,chociaż występują jednocześnie w roli łowcy lub macho. Kobiety manifestują siłę i niezależność jeżdżąc konno, samodzielnie pchając samochód, potrafią same się obronić. Kampania jest komentarzem dotyczącym zmiany nie tylko ról społecznych, ale też zacierania się różnic płciowych - moda na adrogyniczność, kobiecy mężczyźni i męskie kobiety, to często pojawiające się figury we współczesnej fotografii mody.

Autorami kampanii są Leila i Damien de Blinkk.

Zachęcamy do obejrzenia całej kampanii!

Więcej:

Lookbook Pull&Bear - wiosna 2011

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.