Zakupy

Minge i Zień sprzedają online

retrose
30.05.2011
A A A Drukuj
Polscy projektanci testują nowy rynek. Maciej Zień i Ewa Minge zdecydowali się sprzedawać swoje ubrania i dodatki za pośrednictwem znanego sklepu internetowego. To akt desperacji czy myślenie przyszłościowe?

Tego jeszcze nie było. Markowi, sławni projektanci dotąd starali się dotąd być ekskluzywni, elitarni i wyjątkowi. Temu służyły designerskie atelier, mariaże z luksusowymi markami samochodowymi, alkoholami czy markami jubilerskimi. Miało kojarzyć się z bogactwem i dawać ludziom, którzy ich kupują, poczucie bycia w gronie wybranych.

Zaprzeczeniem tej pracowicie budowanej filozofii jest idea zakupów przez internet - gdzie wszystko można dostać szybko, bez przymiarki i bez specjalnie nabożnego stosunku do samego aktu kupna.

Sukienka Zienia, w promocji, przeceniona z 490 na 465 zł

Dlatego w pierwszym odruchu dziwić może informacja, że Maciej Zień, jeden z najbardziej ukochanych przez gwiazdy projektantów mody i Ewa Minge, jedna z najbardziej luksusowych i docenianych polskich projektantek za granicą, zdecydowali się sprzedawać swoje rzeczy online.

Co prawda, nie na Allegro czy na zwykłych butikach internetowych, ale w butiku Buy Vip, który kreuje się na prywatny salon internetowy, jednak prawda jest taka, że każdy może się w nim zalogować i kupować, jeśli go na to stać.

Idea Buy Vip opiera się na limitowanej czasowo sprzedaży ekskluzywnych ubrań i markowych dodatków, na przykład przez 7 dni, po obniżonej cenie. Po tym czasie, rzeczy te znikają z internetowej witryny, co dodatkowo motywuje klientów do podejmowania szybkiej decyzji.

O ile Ewa Minge (sprzedaż jej biżuterii kończy się dziś, 30 maja, o godz. 23.00), zdecydowała się na promocję i sprzedaje swoją biżuterię o 35% taniej, o tyle Maciej Zień dość ostrożnie testuje rynek. Od dziś w Buy Vip można kupić jego najnowszą kolekcję Zień-a-Porter, która jest ukłonem w stronę dnia codziennego klientek Zienia, które dotąd zaopatrywały się u niego głównie z suknie wieczorowe. Proste, kobiece sukienki idealnie nadają się na koktajle, biznesowe spotkania, spokojnie można też pojawić się w nich wieczorem - wszystko za sprawą odpowiedniej stylizacji.

Bransoletka Ewy Minge, promocja, z 469 na 304 zł

Pomysł na kolekcję podoba nam się bardzo, mniej za to podoba nam się promocja wysokości 5%! Naprawdę, przecena sukienki z 1250 zł na 1187 zł, wydaje się być lekką kpiną z klientów. Zara bardziej przecenia ubrania o kilka razy tańsze. Rozumiemy, że to nowa kolekcja, ale jednak, w żaden sposób nie zachęca to do zakupów.

Nie od dziś znani projektancie sprzedają swoje rzeczy online. Natalie Massenet z Net-a-Porter, a potem z The Outnet, wykonała tu olbrzymią pracę, przekonując największe światowe marki, że wejście ze swoją ofertą do internetu, wcale nie obniża statusu marki. To wręcz wymóg naszych czasów. Dziś towar ma być dostępny 24 godziny na dobę, dla każdego miejsca na świecie, a kto tego nie zrozumie, może z czasem wypaść z obiegu.

Dobrze, że polscy projektanci testują nowe możliwości, szkoda, że robią to tak zachowawczo...

www.buyvip.com

Więcej:

Sukienka Eweliny Klimczak

Imprezowa sukienka Eweliny Klimczak

PYTANIE Co sądzicie o sprzedaży polskich. luksusowych marek online?

 Jak kogoś na nie stać, to i tak je kupi, online czy w realu.
 Pomysł fajny, ale 5% promocji mnie rozbawiło...
 Wolę kupować w sklepach, gdzie mogę dotknąć i przymierzyć.

Zobacz więcej na temat:

Komentarze (5)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • avatar
  • avatar
  • avatar
  • avatar

    Oceniono 2 razy 0

    Kiecki koszmarne. Może ze dwie się prezentują jako tako. Ale pewnie ktoś to kupi, niektóre kobiety gotowe są nałożyć na siebie szmatę do podłogi, byleby miała metkę znanego projektanta i kosztowała odpowiednio dużo.
    No i oczywiście, kolory w stylu "szara myszka" (jedna z prezentowanych tu sukienek ma fajny kolor, szkoda, że fason pokrowca).

  • avatar

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX