Rozwiń własny biznes w internecie! 5 kluczowych zasad promocji produktu na Facebooku

Statystyki mówią, że połowa konsumentów znacznie częściej odwiedza fan page marki niż jej stronę www (za socialpress.com). Warto więc zadbać, by Wasza twórczość była widoczna na Facebooku i nie umknęła uwadze potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Poniżej znajdziecie kilka podstawowych wskazówek, które pomogą Wam i Waszym produktom zaistnieć w społecznościowej sieci (i to bez wydawania okrągłych sum na skomplikowane, marketingowe działania).

Tym razem eksperci z międzynarodowego portalu z produktami handmade i design DaWanda radzą jak skutecznie promować produkt na Facebooku. Na polskiej DaWandzie znajduje się ponad 2,5 tysiąca butików z produktami z niezależnych polskich pracowni autorskich.

1. Zdjęcia przyciągające uwagę

Codziennie na Facebooku pojawia się mnóstwo treści. Czy jednak każdy wpis, który publikujecie na swoim fan page'u przyciąga uwagę tak samo skutecznie? Niekoniecznie! Na pewno zauważyłyście, że niektóre z Waszych postów generują różną liczbę polubień i komentarzy. Zapewne same nie komentujecie każdego wpisu, który pojawia się w Aktualnościach. Wygrywają te treści, które się wyróżniają, np. dzięki nietuzinkowej fotografii. Warto więc zadbać o jakość zdjęć, które chcecie pokazać facebookowej społeczności. 

- zdjęcia przestawiające sam produkt na białym tle z pewnością ucieszą dziennikarzy, którzy szukają fajnych packshotów. Starajcie się ich jednak unikać na Facebooku. To co najczęściej zwraca uwagę użytkowników to zdjęcia aranżacyjne, które cieszą oko i są fajną inspiracją dla Waszych fanów. Ciekawiej wygląda zdjęcie uśmiechniętej i radosnej kobiety w płaszczu który zaprojektowałyście niż ten sam płaszcz wiszący na wieszaku na tle pustej ściany... Tworzycie meble? Pochwalcie się tym jak prezentują się w domach Waszych klientów. Pokażcie ile ciekawych zastosowań mają rzeczy, które tworzycie!

Fot.shutterstock.comFot.shutterstock.com Fot.shutterstock.com Fot.shutterstock.com

- zdjęcia które dołączacie do postów powinny mieć odpowiedni rozmiar. Bez obaw, nie musicie znać się na zaawansowanch programach graficznych, aby przygotować wzorcową grafikę. Z pomocą przychodzi Wam Social Media Image Maker - darmowy program internetowy, dzięki któremu w prosty sposób wyczarujecie zdjęcia skrojone na miarę facebookowych wymogów. http://www.autreplanete.com/ap-social-media-image-maker/

2. Opowiadaj historię!

Produkt, który pokazujecie na Facebooku powinien być tłem historii, którą chcecie opowiedzieć. Macie w swoim sklepie t-shirty ze śmiesznymi napisami? Wykorzystajcie koszulkę z takim hasłem, które będzie współgrało z tym, co się aktualnie dzieje (mam tu na myśli np. t-shirt z imprezowym hasłem, który pokazujecie w piątek wieczorem. Wpis w środę rano z tą samą koszulką wyglądałby trochę... dziwnie.) 

Unikajcie wpisów typu: "oto nowe kolczyki z bursztynem. Znajdziecie je w moim sklepie, zapraszam". Taki komunikat nie zachęca do rozmowy na temat tych kolczyków i jest dosyć... nudny. W taki sam sposób można opisać praktycznie każdą rzecz.

Fot. DaWandaFot. DaWanda Fot. DaWanda Fot. DaWanda

3. Z zegarkiem w ręku.

Jak często i kiedy publikować posty, by nie umknęły Waszym fanom? Jedną ze złotych zasad jest... umiar. 15 wpisów dziennie na temat nowych produktów w Waszym sklepie, albo sezonowej wyprzedaży niekoniecznie pomoże Wam podwoić zyski... Wręcz przeciwnie - publikując zbyt dużo treści można narazić się na to, że fani będą cofać polubienia Waszego fan page'a... Dlaczego? Bo będą czuli się spamowani zbyt dużą ilością komunikatów. Najlepiej pozostać przy 2-3 wpisach dziennie.

Jeśli natomiast chodzi o porę dnia, warto być aktywnym rano (pomiędzy 09:00-11:00) i wieczorem (ok. 19:00 - 21:00). Nie polecam pisania o kuszących nowościach w piątek o 17:00, kiedy większość z nas wychodzi z pracy i myśli tylko o weekendzie, porzucając na chwilę Facebooka.

4. Twój sklep na Facebooku

Macie swój sklep na internetowej platformie? Zadbajcie o to, by był widoczny również na Facebooku! Możecie to zrobić instalując odpowiednią aplikację, która będzie prezentowała cały wachlarz produktów w jednej facebookowej zakładce. Co więcej, każdy kto tę zakładkę odwiedzi, będzie mógł nie tylko przejrzeć co ciekawego macie w swojej ofercie, ale też zrobić zakupy, jeśli znajdzie coś fajnego dla siebie. Poniżej przykład jak wygląda taka zakładka kierująca do sklepu na DaWandzie:

Fot. DaWandaFot. DaWanda Fot. DaWanda Fot. DaWanda

5. Content is the king!

Treści którymi dzielicie się z Waszymi fanami powinny być zróżnicowane. Posty ze zdjęciami przeplatajcie linkami do Waszego bloga, albo kanału na YouTube (jeśli taki posiadacie). Koniecznie podrzucajcie linki do internetowego sklepu, co pomoże Wam zyskać dodatkowy ruch. Bardzo fajnie jest też uchylić rąbka tajemnicy i pokazać zdjęcie z pracowni, w której spędzacie każdą wolną chwilę projektując nowe rzeczy. Nie bójcie się pokazać, że za każdym produktem stoi konkretny człowiek ze swoją historią i pasją!

1. Zdjęcia przyciągające uwagę

Codziennie na Facebooku pojawia się mnóstwo treści. Czy jednak każdy wpis, który publikujecie na swoim fan page'u przyciąga uwagę tak samo skutecznie? Niekoniecznie! Na pewno zauważyłyście, że niektóre z Waszych postów generują różną liczbę polubień i komentarzy. Zapewne same nie komentujecie każdego wpisu, który pojawia się w Aktualnościach. Wygrywają te treści, które się wyróżniają, np. dzięki nietuzinkowej fotografii. Warto więc zadbać o jakość zdjęć, które chcecie pokazać facebookowej społeczności.

- zdjęcia przestawiające sam produkt na białym tle z pewnością ucieszą dziennikarzy, którzy szukają fajnych packshotów. Starajcie się ich jednak unikać na Facebooku. To co najczęściej zwraca uwagę użytkowników to zdjęcia aranżacyjne, które cieszą oko i są fajną inspiracją dla Waszych fanów. Ciekawiej wygląda zdjęcie uśmiechniętej i radosnej kobiety w płaszczu który zaprojektowałyście niż ten sam płaszcz wiszący na wieszaku na tle pustej ściany... Tworzycie meble? Pochwalcie się tym jak prezentują się w domach Waszych klientów. Pokażcie ile ciekawych zastosowań mają rzeczy, które tworzycie!

- zdjęcia które dołączacie do postów powinny mieć odpowiedni rozmiar. Bez obaw, nie musicie znać się na zaawansowanch programach graficznych, aby przygotować wzorcową grafikę. Z pomocą przychodzi Wam Social Media Image Maker - darmowy program internetowy, dzięki któremu w prosty sposób wyczarujecie zdjęcia skrojone na miarę facebookowych wymogów. http://www.autreplanete.com/ap-social-media-image-maker/

2. Opowiadaj historię!

Produkt, który pokazujecie na Facebooku powinien być tłem historii, którą chcecie opowiedzieć. Macie w swoim sklepie t-shirty ze śmiesznymi napisami? Wykorzystajcie koszulkę z takim hasłem, które będzie współgrało z tym, co się aktualnie dzieje (mam tu na myśli np. t-shirt z imprezowym hasłem, który pokazujecie w piątek wieczorem. Wpis w środę rano z tą samą koszulką wyglądałby trochę... dziwnie.)

Unikajcie wpisów typu: "oto nowe kolczyki z bursztynem. Znajdziecie je w moim sklepie, zapraszam". Taki komunikat nie zachęca do rozmowy na temat tych kolczyków i jest dosyć... nudny. W taki sam sposób można opisać praktycznie każdą rzecz.

3. Z zegarkiem w ręku.

Jak często i kiedy publikować posty, by nie umknęły Waszym fanom? Jedną ze złotych zasad jest... umiar. 15 wpisów dziennie na temat nowych produktów w Waszym sklepie, albo sezonowej wyprzedaży niekoniecznie pomoże Wam podwoić zyski... Wręcz przeciwnie - publikując zbyt dużo treści można narazić się na to, że fani będą cofać polubienia Waszego fan page'a... Dlaczego? Bo będą czuli się spamowani zbyt dużą ilością komunikatów. Najlepiej pozostać przy 2-3 wpisach dziennie.

Jeśli natomiast chodzi o porę dnia, warto być aktywnym rano (pomiędzy 09:00-11:00) i wieczorem (ok. 19:00 - 21:00). Nie polecam pisania o kuszących nowościach w piątek o 17:00, kiedy większość z nas wychodzi z pracy i myśli tylko o weekendzie, porzucając na chwilę Facebooka.

4. Twój sklep na Facebooku

Macie swój sklep na internetowej platformie? Zadbajcie o to, by był widoczny również na Facebooku! Możecie to zrobić instalując odpowiednią aplikację, która będzie prezentowała cały wachlarz produktów w jednej facebookowej zakładce. Co więcej, każdy kto tę zakładkę odwiedzi, będzie mógł nie tylko przejrzeć co ciekawego macie w swojej ofercie, ale też zrobić zakupy, jeśli znajdzie coś fajnego dla siebie. Poniżej przykład jak wygląda taka zakładka kierująca do sklepu na DaWandzie:

5. Content is the king!

Treści którymi dzielicie się z Waszymi fanami powinny być zróżnicowane. Posty ze zdjęciami przeplatajcie linkami do Waszego bloga, albo kanału na YouTube (jeśli taki posiadacie). Koniecznie podrzucajcie linki do internetowego sklepu, co pomoże Wam zyskać dodatkowy ruch. Bardzo fajnie jest też uchylić rąbka tajemnicy i pokazać zdjęcie z pracowni, w której spędzacie każdą wolną chwilę projektując nowe rzeczy. Nie bójcie się pokazać, że za każdym produktem stoi konkretny człowiek ze swoją historią i pasją!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.