Moda na Opener

M jak muzyka i M jak moda - duet nierozerwalny od lat, znów zaprezentuje swoją siłę podczas Open'er Festival. Tym razem jednak organizatorzy postanowili wykorzystać potencjał drzemiący w trendotwórczym charakterze tego wydarzenia. Na terenie lotniska Babie Doły stanie namiot strefy Fashion'er - nowego, modowego segmentu popularnego Open'era. Groszki wróżą mu wielką frekwencję!

2 lipca do Gdyni zawita ponad 120 artystów, których publiczność będzie mogła oglądać na 7 festiwalowych scenach przez 4 dni. Ale najciekawszym obiektem modowej obserwacji będą sami festiwalowicze. Jak magnes powinna przyciągnąć ich specjalna strefa Fashion'er, na której zaprezentują się artyści świata mody.

Nowej inicjatywie przyświeca idea - Fashion Id, czyli moda jako tożsamość festiwalowiczów. To ona leży u podstaw tego, co wydarzy się pod modowym namiotem.

Projekt Fashion'er zainaugurowany został konkursem na projekt koszulki typu T-shirt . Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a jego zwycięzcami zostali Marta Bacia i Łukasz Traczyk. Ich projekty są oficjalnymi tegorocznymi koszulkami Open'erowymi. Wyróżnienia otrzymali: Elwira Dobkowska, Ewa Moskała oraz Adam Walas. Projekty obejrzysz w galerii .

Punktem kulminacyjnym w ramach projektu Fashion'er będą pokazy mody jednych z najbardziej utalentowanych polskich projektantów. Swoje kolekcje zaprezentuje 9 wspaniałych kreatorów z kręgu mody: A&E Vintage, Maldoror, Marta Siniło, Piotr Drzał, Oluhi, green establishment, Twins, UEG oraz Plastikowy.

Namiot modowy to również okazja do udanych zakupów między innymi kolekcji projektantów biorących udział w pokazach, kolekcji biżuterii, dodatków, ubrań w stylu vintage.

Czyje projekty zobaczysz w namiocie?

A&E Vintage Store - pierwszy w Polsce vintage butik online, który w kreatywny sposób interpretuje tendencje w modzie za pomocą odzieży i akcesoriów vintage oraz własnych kolekcji autorskich. Twórczynie butiku Ania Czarnecka i Ewa Stefanowicz od dawna śledzą, jak styl vintage przenika do mody, ich inspiracją są "street looki" z całego świata, magazyny oraz blogi modowe. Odwiedź stronę .

Maldoror - projekt Grzegorza Matląga stworzony w 2007 roku, w jego ramach powstają kolekcje i pojedyncze egzemplarze ubrań, prace autora są próbą przeciwstawienia się tendencji produkowania kolekcji tłumaczonych inspiracjami, potrzebami klientów oraz trendami. Odwiedź stronę .

Marta Siniło - absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, ma na koncie pracę w teatrze, współpracę przy filmach, projekty modowe, od kilku lat pasjonuje ją streetwear.

Piotr Drzał - uczestnik Baltic Fashion Awards w niemieckim Heringsdorfie, inspiruje go łączenie różnych stylów i stara się, aby stało się to cechą charakterystyczną jego działalności.

Oluhi - projektantka od 9 lat, absolwentka Architektury Wnętrz, ASP w Krakowie, jej projekty można było zobaczyć m.in. w magazynach A4, Machinie, Machinie Design, trafiły też do japońskich butików dzięki współpracy z tokijską agencją Dune, na Fashion'er zaprezentuje projekt"Playing Ping-Pong on a train". Odwiedź stronę

green establishment - projekt autorstwa Kamili Kanclerz i Kingi Kowalewskiej, ich sposobem na sukces okazało się tworzenie ubrań nacechowanych indywidualizmem poprzez nieprzerwany kontakt z projektem i osobami, które nad nim pracują. Odwiedź stronę .

Twins - czyli siostry Marta i Iwona Dawickie, łączą modę i fotografię, ih projekty to między innymi: ręcznie wykonana biżuteria, niepowtarzalne kolczyki z figurkami lego, misterne pierścionki wykonane z filcu, paski, torebki, etui, minifotonośniki, maskotki, ubrania vintage.

UEG - Michał Łojewski - dzieciństwo spędził w Tokio, jest absolwentem Wydziału Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, hołduje minimalizmowi, unika rozbudowanej kolorystyki na rzecz barw monochromatycznych, w 2003 roku wspólnie z Anią Kuczyńską założył anti-fashion brand - Usa e Getta (UEG), który prowadzi do dziś. Odwiedź stronę .

Plastikowy - Mateusz Wójcik, łódzki projektant, rysownik, grafik, debiutował, otwierając projekt międzynarodowy "Monsterland", pierwsza kolekcja "I feel felt!" z filcowymi kokardami jako motywem dominującym doczekała sę uznania, szczególnie w świecie off fashion.Odwiedź stronę .

Pod namiotem spotkasz też marki popularne: HD heavy duty, Rouge Bunny Rouge i Schwarzkopf.

Moda festiwalowa

Pierwsza trasa shoppingowa w Polsce!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.