W czasie kryzysu ludzie stają się bardziej oszczędni , dlatego kilka branż boleśnie odczuło zmianę sytuacji gospodarczej. Jedną z nich jest branża odzieżowa , zwłaszcza marki, których kluczowym klientem jest młodzież . Wielu młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają zarabiać pieniądze lub zaspokajają swoje potrzeby wydając kieszonkowe musiało zmienić zachowania zakupowe . Zamiast comiesięcznych, a nawet częstszych, wypraw na wielkie zakupy musieli ograniczyć się do kilku rocznie lub kupowania tańszych rzeczy. Zamiast jednego, bardzo drogiego płaszcza nabywali kilka tańszych koszulek lub dodatków.
W tym niesprzyjającym okresie najlepiej poradziły sobie marki, z którymi młodzi ludzie się identyfikują. Nike , lider rankingu w kategorii marek odzieżowych, powrócił do swoich korzeni i postawił na dbanie o zdrowie oraz dobre samopoczucie. Amerykański GAP wychwalał swoją wiarygodność przypominając o dacie powstania firmy i swojej ponad 50-letniej tradycji w sprzedaży dżinsów. Do pierwszej dziesiątki najlepszych marek odzieżowych trafiła firma Levi's , która kojarzy się z tradycją i klasyką, co doskonale odpowiada klientom oczekującym dobrej jakości, prostych fasonów i niewygórowanej ceny. Z rankingu wypadła za to marka Old Navy , której wykreowana ideologia nie pasowała konsumentom.
10 najsilniejszych marek odzieżowych:
1. Nike (w ubiegłym roku 2, wzrost o 5%)
2. H&M (w ubiegłym roku 1, wzrost o 1%)
3. ZARA (w ubiegłym roku 3, wzrost o 4%)
4. Esprit (w ubiegłym roku 4, spadek o 28%)
5. adidas (w ubiegłym roku 5, spadek o 34%)
6. Ralph Lauren (w ubiegłym roku 6, spadek o 6%)
7. Next (w ubiegłym roku 8, wzrost o 54%)
8. Puma (w ubiegłym roku 7, spadek o 8%)
9. GAP (w ubiegłym roku 9, wzrost o 2%)
10. Levi's (w ubiegłym roku poza pierwszą dziesiątką, wzrost o 3%)