10 "najsilniejszych" marek odzieżowych

Firma Millward Brown Optimor zajmująca się badaniem marek opublikowała ranking BrandZ 100 na 2010 prezentujący najbardziej wpływowe marki świata oraz zestawienia 10 najbardziej wpływowych marek z wybranych branż.

W czasie kryzysu ludzie stają się bardziej oszczędni , dlatego kilka branż boleśnie odczuło zmianę sytuacji gospodarczej. Jedną z nich jest branża odzieżowa , zwłaszcza marki, których kluczowym klientem jest młodzież . Wielu młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają zarabiać pieniądze lub zaspokajają swoje potrzeby wydając kieszonkowe musiało zmienić zachowania zakupowe . Zamiast comiesięcznych, a nawet częstszych, wypraw na wielkie zakupy musieli ograniczyć się do kilku rocznie lub kupowania tańszych rzeczy. Zamiast jednego, bardzo drogiego płaszcza nabywali kilka tańszych koszulek lub dodatków.

W tym niesprzyjającym okresie najlepiej poradziły sobie marki, z którymi młodzi ludzie się identyfikują. Nike , lider rankingu w kategorii marek odzieżowych, powrócił do swoich korzeni i postawił na dbanie o zdrowie oraz dobre samopoczucie. Amerykański GAP wychwalał swoją wiarygodność przypominając o dacie powstania firmy i swojej ponad 50-letniej tradycji w sprzedaży dżinsów. Do pierwszej dziesiątki najlepszych marek odzieżowych trafiła firma Levi's , która kojarzy się z tradycją i klasyką, co doskonale odpowiada klientom oczekującym dobrej jakości, prostych fasonów i niewygórowanej ceny. Z rankingu wypadła za to marka Old Navy , której wykreowana ideologia nie pasowała konsumentom.

10 najsilniejszych marek odzieżowych:

1. Nike (w ubiegłym roku 2, wzrost o 5%)

2. H&M (w ubiegłym roku 1, wzrost o 1%)

3. ZARA (w ubiegłym roku 3, wzrost o 4%)

4. Esprit (w ubiegłym roku 4, spadek o 28%)

5. adidas (w ubiegłym roku 5, spadek o 34%)

6. Ralph Lauren (w ubiegłym roku 6, spadek o 6%)

7. Next (w ubiegłym roku 8, wzrost o 54%)

8. Puma (w ubiegłym roku 7, spadek o 8%)

9. GAP (w ubiegłym roku 9, wzrost o 2%)

10. Levi's (w ubiegłym roku poza pierwszą dziesiątką, wzrost o 3%)

10 "najsilniejszych" marek luksusowych

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.