Fashion Week Poland - pokazy

FashionPhilosophy Fashion Week Poland już za nami. Czas na podsumowania - mamy dla Was pierwszą część fotorelacji z głównych, weekendowych pokazów. Sprawdźcie, co na wiosnę 2011 przygotowali polscy projektanci!

Polska moda już nie tkwi w zamierzchłej przeszłości siermiężnego rynku tekstylnego - co więcej, nie stoi też w miejscu. Młodych zdolnych jest u nas coraz więcej, a Ci którzy mają już swoją renomę w większości nie spoczywają spokojnie na laurach. Wydarzenie klasy polskiego tygodnia mody było po raz kolejny szansą na ocenę, zachwyt, ale i krytykę. Kto pokazał swoją kolekcję w Łodzi?

Langner

Projektantka Marta Jagiełło delikatnie zmienia swoją markę, nie naruszając jednocześnie dotychczasowej estetyki. Koktajlowe, nieco surowe kreacje dla wyrafinowanych kobiet ceniących minimalizm wiosną ustąpią miejsca delikatnym sukienkom w kwiaty, uszytym z jedwabiu i ozdobionym falbanami. Zachwycają piękne połączenia kolorów z bielą, charakterystyczne dla marki Langner geometryczne pasy o dziwo korespondujące z romantycznymi krojami i niezwykła lekkość fasonów. Sama projektantka przyznała, że zmienia się, bo kolekcje nie powinny być nudne, muszą ewoluować i być może trafiać też do młodszych klientek niż dotychczas. W planach znów ma pojawienie się ze swoimi nowościami w Tokio, a w kolejnym jesienno-zimowym sezonie debiut autorskich okryć wierzchnich.

Plich

Krakowski projektant, który od lat pokazuje wyjątkowo kobiece kolekcje, wiosną zmieni nieco wyraz swoich kreacji. Wprawdzie na wybiegu pojawiły się cekinowe sukienki koktajlowe opadające z ramion, ale nowości hołdują klasyce, są bardziej surowe od wcześniejszych projektów. Do kanonu wkraczają płaszcze Plicha - tym razem z przeznaczeniem na kilka sezonów, uniwersalne, eleganckie, taliowane i co ciekawe - o lekko zmaskulinizowanej linii.

Monnari

Marka po prawdziwej burzy związanej z kryzysem i decyzją sądu w sprawie upadłości powraca z "odrodzeniową" kolekcją, która ma zapewnić jej drugie życie. Mimo, że zniknęło z rynku kilka butików, załoga opracowała już mądrą strategię naprawczą na kolejne dwa lata. Sieć się wprawdzie skurczyła, ale ubrania nie powinny: jakość materiałów i półka cenowa pozostaje ta sama, bo Monnari ma wrócić do kondycji z czasów, gdy do kampanii reklamowej zatrudniono Claudię Schiffer. W kolekcji wiosennej pojawią się piękne tuniki, soft-office'owe garnitury, szorty i płaszcze przypominające sukienki. Etniczna biżuteria będzie zdobić miejskie, eleganckie ubrania z urbanistycznymi nadrukami. Nas zachwyciła kolorystyka - świetne połączenia bieli dzianiny i piaskowego beżu z połyskującą żółcią, czerwienią i zielenią dżungli.

Agnieszka Maciejak

Nowa kolekcja projektantki to znowu fashion z pazurem i posmakiem undergroundu. Wiosną Maciejak ubierze kobiety w obcisłe, fragmentarycznie podzielone kombinezony z przezroczystymi wstawkami. Będzie trochę futurystycznie i bardzo rockowo. Brawa za połączenia, także faktur: wycinanek i łusek ze skóry z np. gładką białą koszulą.

MMC

Tym razem mniej użytkowo, a bardziej enigmatycznie. W klimat kolekcji na pokazie wprowadziła Pati Young i jej niepokojąca muzyka. Nowoczesna, miejska kolekcja oparła się na eksperymentach z formą i tkaniną (np. falującą folią w kloszu spódnicy). Sami projektanci: Iwona Majer i Adam Michalak przyznali, że tym razem chcieli stworzyć coś awangardowego, powrócić do ducha swoich początków. Stąd właśnie użycie nietypowych materiałów, proste formy i nowe długości ujęte w stylizacje nawiązujące do lat 70. Priorytetem miał być ascetyczny miejski styl. Mamy też świetną wiadomość dla fanów duetu - już wkrótce otwarcie pierwszego butiku MMC w Warszawie .

Natasha Pavluchenko

Znów z ludowymi odniesieniami. Mamy wrażenie, że to będzie już pewna stała kolekcji Natashy, swego rodzaju sygnatura, która posłuży za klucz rozpoznawalności jej kreacji. Nawet jeśli projektantka nie powołuje się na folk wprost, łatwo go wyczuć. Nowością w kolekcji były propozycje dla mężczyzn.

Paprocki i Brzozowski

O tej kolekcji już pisałyśmy . Duet postawił na użytkowość i romantyzm aplikacji i nadruków. Tkaniny w pioruny, spiętrzone falbany i zabawa z długością to główne motywy przewodnie wiosennych nowości. Szkoda tylko, że kolekcji w Łodzi nie zobaczyli wszyscy - natłok gości (tych zaproszonych i niestety zaproszonych przez zaproszonych) zaskoczył organizatorów. Całe szczęście premiera kolekcji miała już miejsce wcześniej w Warszawie - podczas uroczystego jubileuszu dziesięciolecia duetu Paprocki i Brzozowski . Wtedy przyjrzałyśmy się jej uważnie.

Miguel Vieira

Portugalczyk pokazał dobrą, choć zupełnie nierewolucyjną kolekcję. Inspiracją były eleganckie ikony kina. Modelki zaprezentowały na wybiegu czarne i białe sukienki koktajlowe o krojach nawiązujących do lat 50. i 70., ultrakrótkie szorty, lekkie topy i kostiumy kąpielowe a mężczyźni garnitury i bieliznę glamour. Oklaski należą się za stylizacje - fryzury i duże okulary świetnie współgrały z szykiem aplikacji.

Kolejna porcja kolekcji z łódzkiego Fashion Week Poland i shoppingowa relacja z showroomu już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do obejrzenia galerii .

Marta Anna Kowalska

Więcej o:
Copyright © Agora SA